Pondělí

28. listopadu 2022

Nyní

-1°

Zítra

Svátek má

Dietní mýty „zaručeně pravdivé“ informace ve světě zdravé výživy. Vyvracíme 8 mýtů...

3. 11. 2022 Komerční sdělení

page.Name
Dietní mýty existuje závratná řada informací o tom, co je ve světě zdravé výživy nejlepší a co ne. Vyvracíme nejběžnější mýty o stravování, abyste si mohli vybrat správná rozhodnutí pro své tělo.

Mýtus 1 – Lepek je pro vás tak špatný

Ve skutečnosti není. Pokud nejste celiak, nesnášíte lepek nebo nemáte alergii na pšenici, není důvod odstraňovat lepek ze svého jídelníčku. Lepek je protein, který se nachází v obilovinách, jako je pšenice, žito a špalda. 

Ačkoli to samo o sobě není nezdravé, jeho výskyt ve vysoce zpracovaných potravinách, jako jsou sušenky, bílý chléb a pečivo, mu dává špatnou pověst.

Mýtus 2 – Snídaně je nejdůležitější jídlo dne

Studie ukázaly, že vynechání snídaně může být prospěšné, protože dává trávicímu systému pauzu. V noci se stejně přirozeně postíme, takže prodloužit to až do poledne může být někdy dobrý krok, pokud jste si toho příliš dopřáli. 

Ať už jste po ránu příliš zaneprázdněni, nebo se každý den posadíte k domácí snídani, nebojte se. Klíčem je zde to, že když sníte první sousto, ujistěte se, že je to výživná a vyvážená strava.

Mýtus 3 – Přiberete, když budete jíst po 18:00 nebo před spaním

Pokud zakončíte svůj den vyváženým a chutným jídlem, nezáleží na tom, jestli si ho dáte ve 20:00 nebo ve 21:00. Všichni vedeme rušný život, a tak se pozdější jídlo stává normou.

Zažívání však spotřebuje hodně energie a může narušit váš spánkový režim, takže v ideálním případě se snažte nejíst alespoň tři hodiny před spaním.

Mýtus 3 – Sacharidy jsou pro vás špatné

Sacharidy jsou hlavním zdrojem tělesné energie, takže je nechcete úplně vyřadit. Co však chcete sledovat, jsou zpracované sacharidy, které dosahují vysokého glykemického indexu. 

Tyto potraviny, jako je bílý chléb, sušenky, pečivo a koláče, způsobí skok a následný pokles hladiny cukru v krvi, což způsobí, že budete sahat po plechovce od sušenek v nekonečné smyčce. 

Pokud chcete zhubnout, sáhněte místo toho po celozrnném pečivu a těstovinách s dostatkem čerstvé zeleniny.

Mýtus 4 – Keto je nejlepší způsob

Ketogenní dieta je přístup k jídlu s nízkým obsahem sacharidů a vysokým obsahem tuků.  Způsobí, že se vaše tělo dostane do stavu „ketózy“, což znamená, že spaluje tukové zásoby spíše než jídlo na energii. 

Jakákoli dieta, která vyvolává deficit kalorií, povede ke ztrátě hmotnosti a keto se neliší. Buďte však opatrní neexistují žádné významné studie, které by prokázaly, že keto vede k dlouhodobému úbytku hmotnosti, ani ke zlepšení zdraví. Ve skutečnosti některé studie ukázaly, že je dlouhodobě škodlivá.

Mýtus 5 – Detoxikační diety jsou stříbrná kulka

Některé detoxikační diety jsou tak extrémní, že mohou způsobit více škody než užitku. Ztráta hmotnosti může být důsledkem existence pouze na celerové šťávě po dobu sedmi dnů, ale to se liší od ztráty tuku a může vyčerpat vaše zásoby glykogenu. 

Nepleťte si ani detoxikační diety s čistým stravováním. Vždy je dobré užívat si plnohodnotné potraviny s minimem cukru, trans-tuků a konzervačních látek, ale neobtěžujte se tím.  Ledviny a játra jsou superhvězdy v přirozené detoxikaci těla.

Mýtus 6 – Protein je pro vás špatný

Protein je nejdůležitější makroživinou, které je třeba věnovat pozornost při hubnutí. Podporuje naše klouby a posiluje naše kosti, takže je obzvláště důležité, abyste s věkem dosáhli doporučeného denního příjmu. 

Obavy z toho, že červené maso způsobuje rakovinu, jsou také značně přehnané. Zvýšení hladiny rostlinné stravy, více cvičení a odvykání kouření výrazně sníží vaše šance na rakovinu více než omezování samotného červeného masa.

Mýtus 7 – Tuk je pro tebe špatný 

Malé množství „dobrého“ tuku je zásadní pro správné fungování našeho těla. Ale trans-tuky a nasycené tuky byly spojeny se zvýšeným rizikem srdečních onemocnění. 

Omezte ve své stravě množství tučného masa, tvrdých sýrů, sušenek, koláčů a smetany a užijte si nenasycené tuky v potravinách, jako je olivový olej, avokádo, para ořechy a mastné ryby. Losos, pstruh a makrela jsou nabité omega-3 a omega-6, které jsou nezbytnou součástí zdravé a vyvážené stravy.

Mýtus 8 – Vegetariánská a veganská strava je zdravější

Vegetariánská a veganská jídla nemusí nutně znamenat zdravější stravu. Pokud nahradíte maso a mléčné výrobky sladkostmi, rafinovanými sacharidy a průmyslově zpracovanými potravinami, nezhubnete ani se nebudete cítit lépe.

 Pokud se chcete vzdát masa, ujistěte se, že obsahuje dostatek rostlinných bílkovin, jako jsou luštěniny a fazole.

...jsme Fitness Food Menu Podkrkonoší

Ve jFFMenu Vám již přes 10 let připravujeme moderní a komplexní způsob zdravého stravování. Produkty a služby jsou připraveny pro redukci váhy, snížení tělesného tuku i pro Váš fyzický nebo psychický výkon, který potřebujete v práci nebo při sportu. Naším cílem je Vaše zdraví, Váš skvělý pocit a splněné cíle. Na to se jFFMenu orientuje především. Pro vyzkoušení nabízíme zkušební týden, kde se vyladí velikost porce, doručení a vyzkoušíte si zda Vám bude naše menu vyhovovat. Netrápíme zákazníky hladem, u nás se hubne tím správně vyváženým jídlem. Objednávky na www.jsmeffmenu.cz. Více informací na 736 723 313 nebo na emailu: podkrkonosi@jsmeffmenu.cz.