Pondělí

20. května 2024

Nyní

18°

Zítra

17°

Svátek má

MaRák Jaroslav Korbelář: V Devru dělám to, co mě baví

23. 4. 2024 Komerční sdělení

page.Name
Devro hledá MaRáky. Co se pod tímto označením skrývá? A nejste právě vy ideální adept na tuto pozici? I to se dozvíte z rozhovoru s Jaroslavem Korbelářem, který v jilemnickém závodě pracuje na pozici technik MaR již přes rok. Začínal ve výrobě na tažebně a k nové pozici mu pomohla tak trochu náhoda a výřečnost.

Co bylo pro vás impulsem k tomu, abyste z tažebny přestoupil na novou pozici?
V mém případě byl ten prvotní popud rozhovor s Ondrou Macháčkem, vedoucím údržby. Když zjistil, že mám platnou vyhlášku NV 194/2022 Sb., dřívější 50, byl nadšený a řekl mi, že by potřebovali posilu do týmu techniků MaR. Velkou váhu pro mé rozhodnutí mělo, že bych na této pozici mohl uplatnit své vzdělání, mám vystudovanou Střední průmyslovou školu v Trutnově, a také zkušenosti. Navíc bydlím ve Vrchlabí, takže to mám do Devra jen kousek.

Můžete zájemcům o pozici přiblížit, co má technik MaR na starosti?
Prakticky chod celého závodu. Mojí pracovní náplní je, aby všechny technologie a stroje fungovaly tak, jak mají, a to od výrobních strojů, rozvodny až po společné technologie. Některé akce jsou plánované, ale spousta zásahů je reaktivních. V praxi to vypadá tak, že mě zavolají vedoucí jednotlivých pracovišť, abych diagnostikoval, co s daným zařízením je. V takovém případě se doptávám obsluhy, co chybě předcházelo. Stěžejní je pro mě dokumentace stroje. Řeším především hardware, ale okrajově se pouštím i do softwaru.

Jak vypadá váš běžný pracovní den?
Přijdu na dílnu, kde se rozděluje práce podle priorit. Podívám se do deníku poruch, případně se doptám kolegů. Pak už beru nářadí a vyrážím do výroby. Někdy závadu najdu hned, jindy ji řeším déle. V takovém případě povolávám kolegy, ať už další MaRáky, elektrikáře, nebo údržbáře. Nejnáročnější je směna při tzv. síťovce. To je děj, kdy nastane výpadek VN (vysokého napětí) pro celý závod. V tu chvíli musím obejít většinu strojů, nahodit je a znovu rozjet. A pak jsou tu pohotovosti, kdy člověk nikdy neví, jak budou náročné.

Mluvíte o pohotovostech. Jak probíhají?
Zavolá mi koordinátor a stručně mi řekne, co se děje. Někdy se stává, že závadu vyřeším i po telefonu. Když je ale třeba můj zásah, volám taxi, které mi platí Devro, a jedu do závodu. Proto je pro tuto pozici důležitá dojezdová vzdálenost. Když držím pohotovost, musím se dopravit na místo do 30 minut. Z Vrchlabí mi to trvá přibližně čtvrt hodiny. Už po cestě přemýšlím, jak budu závadu řešit. Na místě pak mluvím ještě s obsluhou stroje, ale musím se hodně spoléhat na svoje znalosti a zkušenosti. Průměrně taková pohotovostní akce trvá dvě hodiny, ale může se i protáhnout.

Teď hledáte techniky MaR. Co by měli umět a znát, aby mohli pracovat s vámi v Devru?
Především musí mít elektro vzdělání s platnou vyhláškou NV 194/2022 Sb. Dále ochotu pracovat v nepřetržitém provozu, držet pohotovosti, s čímž souvisí bydliště v dojezdové vzdálenosti do půl hodiny od Devra. Důležité je také samostatné logické myšlení, chuť se učit novým věcem, nebát se práce a hlavně mít zájem o obor. Pozice je vhodná i pro absolventy.

Jak probíhá zaškolení na tuto pozici? Na koho se může MaRák–nováček obrátit?
První den vás čeká školení, kde se uchazeč seznamuje s bezpečnostními předpisy a firemní kulturou. V ten den také dostane pracovní oblečení, pomůcky a odchází s vedoucím zaměstnancem na pracoviště. Celý proces zaučení trvá dle šikovnosti cca jeden rok. Nováčci začínají tak, že chodí se zkušenějšími kolegy po akcích a poznávají výrobní technologie a celý závod. První úplně samostatnou službu jsem měl po půl roce. Vždycky se ale má člověk na koho obrátit. Především na svého nadřízeného, u MaRáků to je vedoucí elektro oddělení. S tím řeším jak technické záležitosti a pomůcky, tak i plánování dovolené atd.

Co se vám líbí na práci v Devru a co by podle vás mohlo motivovat nováčky, aby do této firmy poslali svůj životopis?
Dělám to, co mě baví. Chuť do práce je podle mě zásadní. A pak Devro nabízí řadu benefitů. Máme zde závodní jídelnu, kde je na výběr z více jídel. Také oceňuji sick days nebo že dostávám v práci vždy čisté pracovní oblečení, takže mám o starost méně. A samozřejmě to jsou finance, a to nejen zajímavé mzdové ohodnocení, ale i odměny před dovolenou a Vánocemi. Takže pokud máte elektro vyhlášku, zájem o obor a chuť se někam posouvat, rád vás uvidím u nás na dílně. Všechny informace i kontaktní formulář najdete na www.prace-devro.cz.

(komerční sdělení)