Pondělí

23. května 2022

Nyní

14°

Zítra

15°

Svátek má

Škoda Auto ve Vrchlabí vyrobila čtyřmiliontou převodovku DQ200

9. 2. 2022

page.Name
Vrchlabský závod Škoda Auto zaznamenal další významný historický milník. Od zahájení výroby v roce 2012 podnik čtyřmiliontou přímo řazenou automatickou převodovku DQ200. Výrobní kapacita závodu činí 2300 převodovek denně. Dvouspojkové převodovky se používají v modelech české automobilky a zároveň také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Škoda Auto při výrobě převodovek sází na technologie z oblasti Průmyslu 4.0.

„Dnešní výrobní jubileum je skvělým úspěchem celého týmu a podtrhuje technickou kompetenci našich zaměstnanců. Ve výrobě důsledně a komplexně sázíme na technologie z oblasti Průmyslu 4.0 a závod ve Vrchlabí jsme tak etablovali jako důležitý strategický pilíř koncernové výroby komponent,“ Ivan Slimák, uvedl vedoucí závodu Škoda Auto Vrchlabí.

Od října 2012 využívá společnost Škoda Auto závod ve Vrchlabí jako vysoce moderní továrnu na výrobu komponent. Za tímto účelem automobilka vybudovala novou výrobní halu a za pouhých 18 měsíců celý závod výrazně modernizovala.

Necelá polovina přímo řazených automatických převodovek DQ200 vyráběných v tomto závodě, se montuje do vozů modelových řad značky Škoda. Ostatní převodovky se používají ve vozech dalších koncernových značek. Největšími odběrateli jsou výrobní závody v Německu (15 %), v Turecku (12 %) a v České republice (10 %), dále ve Velké Británii (7 %), Izraeli (6 %) a Polsku (6 %).

Díky mnoha různým opatřením vyrábí závod na výrobu komponent od konce roku 2020 jako první závod české automobilky s neutrálními emisemi CO2. Optimální energetickou efektivitu zaručují nejmodernější stroje, chladící a mazací kapaliny, které se v některých případech používají opakovaně, a využití lithiových baterií v dopravních systémech. Procesy a postupy jsou ve vysoké míře digitalizované a využívají technologie z oblasti Průmyslu 4.0. Díly mezi CNC obráběcími stroji a měrovým centrem například převáží autonomní transportní robot, zatímco kované hřídele odebírá a ukládá na pozici chytrý manipulační robot. Systém, který si automobilka sama vyvinula, vyhodnocuje prostřednictvím algoritmů záběry 3D kamer a na jejich základě pak řídí pohyby chapače robotu.

(TZ Škoda Auto, jš)
Foto: ŠKODA AUTO Stryboard